[Resensi Buku] Dressed to Kill

NON-FICTION/AUTOBIOGRAPHY
The Remarkable True Story of A Female Apache Pilot on The Frontline

Judul Buku : Dressed to Kill
Penulis : Charlotte Madison
Penerbit : Headline Review
Tahun : 2010
Jumlah Halaman : 341 hlm.

‘Truly unique. Charlotte is just like one of us, but she’s also on the frontline in Afghanistan. This brilliant book has us gripped.’ HOT STARS

‘Gripping and full-bloodied, Charlotte’s excellent book is sure to fly off the shelves’ News of The World

‘Charlotte Madison is one hell of a pilot’ Ed Macy, bestselling author of APACHE

She’s young. She’s glamorous. You’ll never guess what she does for a living…

Captain Charlotte Madison is a typical 26-years-old-woman.

She reads glossy magazines, worries about her bingo wings and is planning her wedding. She also flies Apache helicopters for a living and is trained to shoot and kill from the air.

Britain’s first ever female Apache pilot, Charlotte knows exactly what it’s like to fight on the frontline in one of the Army’s deadliest machines.

From her intensive training to her tours of duty in Afghanistan, Charlotte shares all the dramatic details. Just imagine.

– Being confined in an airless cockpit for up to eleven hours

– Being the only woman amongst men
– What it feels like to kill – or be killed – in the name of duty

DRESSED TO KILL is the extraordinary, gritty and exhilarating tale of life on the front line, told by a woman who proves that whatever the men can do, women can do just as well.

QUOTES
I am scared that, if I open the door to my emotions, I just won’t be able to shut it. p.145

… every loss of life is one too many. p.167

The truth is that, while you’re away, all you can think of is getting home and getting back to normal, but when you get home, you realize that normal doesn’t exist with you. Lanjutkan membaca [Resensi Buku] Dressed to Kill

[Resensi Buku] The Runaway Jury

Judul Buku : The Runaway Jury

Penulis : John Grisham

Penerbit : Arrow Books

Tahun : 1997

Jumlah Halaman : 484 hlm.

Every jury has a leader and the verdict belongs to him

In Biloxi, Mississippi, a landmark trial with hundreds of millions of dollars at stake begins routinely, then swerves mysteriously off course. The jury is behaving strangely, and at least one juror is convinced he’s being watched. Soon they have to be sequestered. Then a tip from an anonymous young woman suggests she is able to predict the jurors’ increasingly odd behaviour.

Is the jury somehow being manipulated, or even controlled? If so, by whom? And, more importantly, why?

‘Beautifully paced and plotted and full of delightful twists. Grisham’s mastery of form has never been more evident … a marvellous read’

David Robson, Sunday Telegraph

‘This book is a joy. One of those books you regret having to finish’

Neil Shand, Daily Express

‘Grisham creates a terrific level of suspense. I could not put it down’

Frances Hegarty, Mail on Sunday

‘Riveting … Grisham is a superb, instinctive storyteller’

Marcel Berlins, The Times

QUOTES

Tobacco companies spend billions misleading the public. They conduct studies which claim to prove smoking is virtually harmless. They spend 2 billion a year on advertising alone, then claim people make informed choices about whether or not to smoke. It’s simply not true. People, especially teenagers, receive confusing signals. Smoking appears to be fun, sophisticated, even healthy. p.231

Kadang bingung juga kan. Iklan rokok selalu menggunakan model lelaki dengan badan bugar yang tampak sangat sehat dan ‘pria’ berdasarkan pandangan publik dengan caranya naik gununglah, naik motor lah, dikelilingi wanita lah, yang jelas mengaminkan pandangan publik mengenai apa yang dianggap sangat ‘pria’ sehat. Adalagi kasus dimulainya konsumsi rokok di kalangan perempuan yang konon melibatkan pandangan ‘kebebasan’. Rokok memang tidak ada kaitannya dengan kebebasan secara langsung. Namun Edward Bernays berhasil menggunakan teori psikoanalisis Sigmund Freud untuk memperdaya konsumen dan melakukan propoganda dengan berdalih Freedom. Semuanya hanya demi meraup sebanya-banyaknya keuntungan.

Oh ya, di luar bungkus rokok memang normalnya sudah tertulis bahayanya. Tapi kita semua tentu sadar bahwa gambar, apalagi video, lebih kuat pengaruhnya daripada sebuah tulisan kecil di bagian bawah bungkus rokok. Jadi?

Pertama, kamu diberitahu secara tidak langsung bahwa merokok itu perihal kebebasan, pilihan, dan sesuatu yang keren. Kebanyakan orang mulai merokok di bawah usia 18 tahun. Ketika kamu tahu dan sadar akan dampak rokok, sudah terlalu terlambat untuk berhenti. Kamu sudah terlanjur ketagihan di usia tuamu. Anakmu pun melihatmu merokok, melihat iklan rokok yang keren, dan mulai merokok juga sebelum usianya menginjak 18. Akhirnya, rokok tidak bisa dihentikan dari generasi ke generasi.

Konon, perusahaan rokok bisa mengurangi kadar nikotin untuk mengurangi tingkat kecanduan. Namun konon juga, buat apa menguranginya jika semakin banyak memasukkan nikotin artinya semakin banyak konsumen, dan konsumen artinya keuntungan? Lanjutkan membaca [Resensi Buku] The Runaway Jury

[Resensi Buku] The Firm

 

THEY MADE HIM AN OFFER HE SHOULD HAVE REFUSED.

bukalapak.jpgJudul Buku : The Firm

Penulis : John Grisham

Penerbit : Dell Publishing

Tahun : Februari 1992

Jumlah Halaman : 501 hlm.

“L.A. Law meets The Godfather… The next book you’ll see everybody reading – the way we all carted around presumed innocent.” – USA Today

At the top of his class at Harvard Law, he had his choice of the best in America. He made a deadly mistake.

When Mitch McDeere signed on with Bendini, Lambert & Locke of Memphis, he thought he and his beautiful wife, Abby, were on their way. The firm teased him a BMW, paid off his school loans, arranged a mortgage, and hired him a decorator. Mitch McDeere should have remembered what his brother Ray – doing fifteen years in a Tennessee jail – already knew. You never get nothing for nothing. Now the FBI has the lowdown on Match’s firm and needs his help. Mitch is caught between a rock and a hard place, with no choice – if he wants to live.

“Taut, fast and relentless… A ride worth taking.” – San Francisco Chronicle

“Keeps the reader hooked… From the creepy first chapters… to the vise-tightening midsection and on to the take-the-money-and-run finale.” – The Wall Street Journal

A literary guild main selection

QUOTES

“… It’s a cutthroat business where the weak are eaten and the strong get rich. It’s a marathon. He who endures wins the gold.”

“And dies at the finish line.” p. 97

Last year he was a hotshot Harvard man with job offers in every pocket.

Now he was a millionaire, and would soon have a price on his head.

Funny what a year can do. p.370

SUMMARY

Mitchell Y. McDeere merupakan lulusan Harvard Law School top 3 di angkatannya. Setelah lulus, ia memperoleh tawaran pekerjaan dari banyak perusahaan hukum besar di Amerika. Dengan mempertimbangkan gaji dan tunjangan, Mitch McDeere memilih perusahaan hukum Bendini, Lambert & Locke di Memphis. Baru masuk saja Mitch udah dikasih BMW – ia bebas milih warnanya, student loans nya dilunasin,  diutangin rumah gedongan dan gaji yang besar. Hidupnya mendadak berputar arah lah. Maklum yah, perusahaan hukum Bendini, Lambert & Locke hanya merekrut satu orang saja setiap tahunnya. Terbaik dari yang terbaik lah. Jadi, tunjangan yang didapat Mitch sangat besar di usianya yang masih sangat belia. Baru lulus kuliah, bo. Lanjutkan membaca [Resensi Buku] The Firm

Rangkuman Semester 6 Kuliah Jurnalistik

maxresdefault
YouTube

Kibas jilbab dulu. Kota Izmir panasnya ibarat kebakaran jenggot. Eh, analoginya nggak tepat ya. Intinya sih panas banget. Apalagi ini musim ujian. Hasilnya, banyak yang nggak puasa deh beralasan ujian dan panas. Ya, puasa atau enggak juga terserah sih. Itu hubungan pribadi sama Tuhan.

Anyway yes! Akhirnya semester 6 ini selesai juga. Artinya, waktunya liburan musim panas!

Bulan Juni ini banyak banget temen angkatan SMA saya yang wisuda atau paling enggak, lagi sibuk sidang dan revisian skripsi. Saya lulusan tahun 2014, jadi tahun 2018 emang jadwalnya lulus kuliah kalau lancar dan normal. Berhubung saya nge gap setahun buat kursus bahasa Turki, jadilah saya kalah cepat setahun dalam hal kelulusan. It’s okay lah ya. Gapapa menua dikit di Turki. Lanjutkan membaca Rangkuman Semester 6 Kuliah Jurnalistik